Hoppa till innehåll Hoppa till meny
Logo
Öppna sök Sök
Öppna sök Sök

Kontakta Vuxenutbildningen

Du är alltid välkommen att kontakta oss på Vuxenutbildningen Leksand-Rättvik! Du kan ringa oss, boka besök eller titta in på vår drop-in tid på tisdagar. Du kan även kontakta våra samarbetspartners NTI-skolan och Trainor.

Studieplan/Inloggning i Edlevo

Är du elev hos oss och vill se din studieplan med mera? Det kan du göra genom att logga in i Edlevo via länken nedan.


Kontaktuppgifter

 

Kontakta vuxenutbildningen via mejl

Kontakta vuxenutbildningen via telefon

Telefon: 0247-806 68

Receptionens öppettider

Måndag-tisdag 12.30-16
Onsdag-torsdag 9-16
Fredag 9-14

Reception / caféansvarig

Karin Linder
Telefon: 0247-806 68

Administrationens öppettider

Måndag-torsdag 8.30-15.30
Fredag 8.30-14

Kvalificerad handläggare

Bittan Norman
Telefon: 0247-801 67

Administratör

Maria Qvarnström
Telefon: 0247-803 96

Rektor

Cecilia Falk
Telefon: 0247-803 10

Samordnare

Petter Eriksson
Telefon: 0247-800 67

Studie- och yrkesvägledning

Telefontid:
- Onsdagar klockan 13.15-14.30
- Fredagar klockan 10.30-12

Observera! Telefontiden är inställd 19/4 samt 8/5.

Telefon: 0247-808 20
När telefontiden är inställd kan du kontakta Vuxenutbildningens reception på telefonnummer 0247-806 68.

Drop-in:
Tisdagar klockan 10.30-12.

Observera! Tisdagen den 7/5 är dropin-tiden flyttad till kl 11.15-12, samt inställd tisdagen den 14/5.

Studie- och yrkesvägledare

Marie Arkebrink
Telefon: 0247-806 22

Kompetens- och utbildningssamordnare

Liv-Grete Lidberg
Telefon: 0247-808 00

NTI:s studerandeservice

Trainor Elektrikerskolan

Samarbete med Rättviks kommun

Vuxenutbildningen i Leksand-Rättvik har en gemensam organisation. Leksands kommun är värdkommun.

Synpunkter och klagomål

Det är viktigt för oss att få reda på vad du tycker om Vuxenutbildningens verksamhet, så att vi får en chans att göra saker bättre eller rätta till fel och brister. Det kan vara positiva synpunkter, klagomål om något du är missnöjd med, en idé eller något du tycker borde fungera bättre.

· Ett klagomål är en anmälan om att medborgaren är missnöjd med verksamheten eller bemötandet.

· En synpunkt kan vara beröm, frågor eller förslag. Enligt 4 kap. 6 §, 8 § skollagen (2010:800) ska det finnas rutiner för att ta emot klagomål. Klagomål ska utredas så fort som möjligt.

· Deltagarrådet är till för deltagarna inom Vuxenutbildningen Leksand-Rättvik. Där har du möjlighet att lyfta tankar/ideér och förslag om kursen och utbildningen. Deltagarrådet är två gånger per termin.

Så här gör du:
1. Prata med din lärare. Om du inte är nöjd med det stöd du får, har svårigheter eller har synpunkter på undervisningen ska du först prata om detta med din lärare.

2. Kontakta rektor på skolan. Om du inte får den hjälp eller det stöd du behöver av din lärare ska du kontakta rektorn på skolan, cecilia.falk@leksand.se. Det är också rektor som beslutar om olika åtgärder.

3. Kontakta VIA-förvaltningen. Om rektor på skolan inte åtgärdat bristerna eller löst frågan ska du kontakta förvaltningschefen för VIA-förvaltningen.

Vad händer sedan?
Du kan lämna synpunkter anonymt. Vill du ha en personlig återkoppling om hur dina klagomål eller synpunkter följs upp behöver du lämna namn och kontaktuppgifter.

Sidan uppdaterad: